کدام عادات و رفتارهای ما ارثی هستند؟


همه ما تا به حال نوزادانی را دیده‌ایم که در یک شرایط متولد شده‌اند و از بدو کودکی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در زبان عمومی مردم به آن می‌گویین که هر کدام از کودکان از نظر زنتیکی متفاوت هستند و این عامل منشا تفاوت رفتاری در آن‌ها شده است.

برای ما واضح است که رنگ چشم ما ارثی است. اما رفتار بسیار پیچیده است. فردی که می‌تواند خواننده عالی باشد آیا این استعداد را به صورت ژنتیکی دریافته است و یا آن را آموخته است؟ پاسخ هر دو است. شما شاید صدای خوبی نداشته باشید اما مغز شما فرمان گرفته است که بتوانید یاد بگیرید. بنابراین ژنتیک ممکن است یادگیری صدا را موثرتر و درخشان‌تر کند.ما رفتار یا شخصیت را به ارث نمی‌بریم، بلکه ژن‌ها را به ارث می‌بریم. ژن‌ها در رفتار ما اثر می‌گذارند اما هنوز هم نمی توان اثر محیط را رها کرد. شما لزوما در آنچه ژن شما فراهم کرده است گیر نکرده‌اید. اگر عادت‌های شما عادت‌هایی نیستند که از آن‌ها راضی باشید، می‌توانید در حین رشد خود رفتارهایی را تقویت و از رفتارهایی دوری کنید. با آکاس همراه باشید.

میزان تحمل و آستانه درد
احتمالا شنیده‌اید که خیلی از افراد آستانه تحمل بالایی دارند و برخی دیگر بر خلاف این افراد تحمل هیچ دردی را ندارند. جالب است بدانید این ویژگی می‌تواند به صورت ارثی به شما برسد. دختری که مانند پدرش آستانه تحمل درد بالایی را دارد یا پسری که مانند پدر خود توان تحمل درد زیادی را ندارد، مثال‌هایی از تأثیر ویژگی ارثی است.

عادت عجیب عطسه کردن در آفتاب
برخی از افراد  در آفتاب عطسه می‌کنند. هنوز علت این اتفاق به طور دقیق مشخص نشده است اما جالب است بدانید که بسیاری از افراد مانند پدر یا مادر خود این رفتار را به ارث می‌برند. عطسه کردن در آفتاب ویژگی بیولوژیکی است که ثابت شده است در بسیاری از موارد به صورت عادات ارثی به فرزندان خانواده رسیده است.

منبع: آکاس مدیا



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،
[ ۲ فروردین ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۵۲:۲۸ ] [ مهدی ]
[ نظرات (0) ]
[ ]