درمان ترک لب با روغن‌های گیاهی

در آکاس مدیا بخوانید 

ترک خوردن لب‌ها شاید برای عده‌ای از مردم یک امر طبیعی باشد. مخصوصا در فصل‌های سرد سال عده‌ای از مردم دچار ترک لب می‌شوند. این درحالی‌ست که ترک خوردن لب همیشه مربوط به سردی یا تغییر فصل نیست. بلکه ترک خوردن لب می‌تواند نشان از عارضه‌های جسمی دیگری باشد. درست است که سردی هوا و کمبود آب می‌تواند سبب خشک شدن پوست لب و ترک خوردن آن بشود. اما در بعضی از مواقع کمبود ویتامین، حساسیت‌های فصلی و عفونت‌های قارچی نیز علت ترک خوردن لب می‌توانند باشند. اگر درمان ترک خوردن لب برایتان دغدغه است،‌ این مقاله را مطالعه کنید.

ترک خوردن لبها را با این روغن آنی درمان کنید + روش
روغن‌های گیاهی همیشه بهترین درمان برای ترک لب هستند. روغن‌هایی مانند کرچک، نارگیل، زیتون می‌توانند برای درمان ترک لب بسیار مفید باشند. روغن زیتون جزو روغن‌هایی است که در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شود. از این رو روزانه ۳ مرتبه لب‌های خود را با پنبه آغشته به روغن زیتون چرب کنید. با انجام مداوم این کار ترک خوردن لب‌ها جلوگیری خواهید کرد.

 

فواید روغن زیتون در حفاظت از لب ها
بالاتر بیان کردیم که با استفاده از روغن زیتون می‌توانید ترک خوردگی لب‌ها را به صورت آنی درمان کنید. اما شاید این سوال پیش بیاید که روغن زیتون چه فوایدی دارد؟ روغن زیتون به دلیل داشتن اسید‌های چرب مفید برای سلامت پوست و مو بسیار توصیه می‌شود. چرا که روغن زیتون باعث آب رسانی به پوست و لب می‌شود و از خشکی لب‌ها و پوست می‌کاهد. به طوری که توصیه می‌شود روزانه چند قطره روغن زیتون بر پوست صورت و لب‌ها مالیده شود. چرا که سبب نرمی و انعطاف پوست می‌شود.

 

اسکراب کردن و لایه برداری طبیعی لب باعث می‌شود که پوست‌های مرده از بین بروند. لازم نیست که هزینه‌های گزافی بابت ماسک و اسکراب لب صرف کنید. می‌توانید با شکر، روغن زیتون و روغن دانه انگور یک اسکراب موثر برای لب‌هایتان بسازید. به صورتی که دوقاشق روغن زیتون+ ۲ قاشق چای‌خوری روغن دانه انگور و ۲ قاشق شکر را باهم مخلوط کنید. این خمیر به دلیل داشتن روغن دانه انگور که سرشار از آنتی اکسیدان است، لب‌ها را برجسته‌تر نیز نشان می‌دهد. همچنین شکر سلول‌های مرده لب را از بین می‌برد و روغن زیتون سبب آب رسانی و نرمی لب می‌شود. در ادامه به فواید روغن‌های دیگر می‌پردازیم.

روغن نارگیل
یکی از روغن‌های بسیار موثر برای لب‌ها و پوست روغن نارگیل است. روغن نارگیل چربی بالایی دارد. از این رو برای تولید کرم‌های بسیاری از آن استفاده می‌شود. روغن نارگیل خاصیت جوانسازی برای پوست و لب دارد. همچنین می‌توانید در خانه بالم لب روغن نارگیل بسازید. لازمهٔ کار وازلین است. یک قاشق چای‌خوری وازلین را بروی حرارت نرم می‌کنید و یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل به آن اضافه می‌کنید. پس از خنک شدن این بالم می‌توانید از آن برای درمان ترک لب‌هایتان استفاده کنید.



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،
[ ۲ فروردین ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۵۳:۳۶ ] [ مهدی ]
[ نظرات (0) ]
[ ]