با این ۵ دستور کافی‌شاپ را به خانه بیاورید


قهوه این دانهٔ خوش طعم و عطر که نوشیدن یک فنجان از دم کردهٔ آن به راحتی خستگی یک روز را از تن بیرون می‌کند به شیوه‌های مختلفی تهیه می‌شود. مانند قهوهٔ ترک، کاپوچینو، قهوهٔ فوری، اسپرسو، موکا و لاته که این روزها محبوب دل اکثر افراد شده است و هر کدام طعم منحصر به فردی دارد. همین تنوع بی‌نظیر و طعم دلنشین قهوه باعث شده است که این روزها در کشور ما توجه به نوشیدن قهوه بیشتر از گذشته شود. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا شما را با ۵ مدل پرطرفدار قهوه آشنا کنیم تا با تهیهٔ آن در منزل کافی شاپ را به خانه‌تان بیاورید.

قهوه اسپرسو (ایتالیا)
قهوه اسپرسو که به زبان ایتالیایی یعنی فوری، نخستین بار در کشور ایتالیا تهیه شد. برای تهیه این قهوه بخار آب را با فشار از روی قهوهٔ خشک عبور می‌دهند و شیرهٔ غلیظ قهوه را مستقیماً به فنجان می‌ریزند. برای تهیه قهوهٔ اسپرسو نیاز به دستگاه مخصوصی است که نوع کوچک و خانگی آن نیز قابل تهیه است. این قهوه را معمولاً در فنجان‌های کوچک پیش از ظهر یا بعد از ناهار می‌نوشند. قهوهٔ اسپرسوی خشک از قهوهٔ فرانسه کمی نرم‌تر است و رنگ آن قهوه‌ای سوخته است، زیرا که دانه‌های آن بیشتر برشته می‌شود.

برای تهیهٔ قهوهٔ اسپرسو در منزل بهتر است از قهوه جوش‌های موکاپات استفاده کنید. زیرا این قهوه جوش‌ها ارزان‌ترین و ساده‌ترین راه برای تهیهٔ قهوه اسپرسو در خانه هستند. برای شروع برای هر فنجان اسپرسو باید یک قاشق چایخوری پُر پودر قهوه داخل مخزن مخصوص قهوهٔ موکاپات بریزید. در قسمت پایینی دستگاه نیز آب را تا زیر سوپاپ اضافه کنید و مخزن قهوه را روی آن قرار دهید. دقت کنید که نباید قهوه را با قاشق فشرده کنید. در ادامه قسمت بالایی ظرف را ببندید و آن را روی شعلهٔ ملایم گاز قرار دهید. پس از چند دقیقه متوجه خواهید شد که قهوه در حال خروج از قسمت بالایی دستگاه است. پس از ۸ تا ۱۰ دقیقه قهوهٔ شما آماده است.

کاپوچینو نیز اصالتاً ایتالیایی است و نوعی شیر قهوه است. کاپوچینو نام فرقه‌ای از راهبان کاتولیک است که معمولاً چهرهٔ رنگ پریده‌ای دارند و کلاه سیاهی روی سرشان می‌گذارند. ایتالیایی‌ها گمان می‌کنند فنجان کاپوچینو شبیه به قیافهٔ راهبان کاپوچین کاتولیک است. در تهیه کاپوچینو بهتر است از دستگاه اسپرسو استفاده شود. به این ترتیب که ابتدا دستگاه اسپرسو بخار را روی شیر با فشار زیاد می ریزد تا شیر کف کند و در دهانهٔ فنجان بالا بیاید سپس قهوهٔ اسپرسو به فنجان اضافه می‌شود و روی شیر کف کرده گردی از کاکائو و دارچین برای تزیین ریخته می‌شود.

برای تهیهٔ کاپوچینو در منزل شما می‌توانید ۲۰۰ میلی‌لیتر شیر پر چرب را با ۱/۲ قاشق چایخوری شکر مخلوط کنید سپس آن را روی حرارت قرار دهید. پس از آنکه شیر جوش آمد آن را از روی حرارت بردارید و با یک همزن دستی یا برقی آن را به قدری هم بزنید تا کف کند. در ادامه قهوهٔ اسپرسو را دم کنید و یک سوم از فنجان را با قهوهٔ اسپرسو پر کنید و به باقی حجم فنجان شیر داغ کف کرده را اضافه کنید.

منبع: https://acas.media



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،
[ ۲ فروردین ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۵۴:۴۷ ] [ مهدی ]
[ نظرات (0) ]
[ ]