با اين ۵ دستور كافي‌شاپ را به خانه بياوريد


قهوه اين دانهٔ خوش طعم و عطر كه نوشيدن يك فنجان از دم كردهٔ آن به راحتي خستگي يك روز را از تن بيرون مي‌كند به شيوه‌هاي مختلفي تهيه مي‌شود. مانند قهوهٔ ترك، كاپوچينو، قهوهٔ فوري، اسپرسو، موكا و لاته كه اين روزها محبوب دل اكثر افراد شده است و هر كدام طعم منحصر به فردي دارد. همين تنوع بي‌نظير و طعم دلنشين قهوه باعث شده است كه اين روزها در كشور ما توجه به نوشيدن قهوه بيشتر از گذشته شود. به همين دليل در اين مطلب قصد داريم تا شما را با ۵ مدل پرطرفدار قهوه آشنا كنيم تا با تهيهٔ آن در منزل كافي شاپ را به خانه‌تان بياوريد.

قهوه اسپرسو (ايتاليا)
قهوه اسپرسو كه به زبان ايتاليايي يعني فوري، نخستين بار در كشور ايتاليا تهيه شد. براي تهيه اين قهوه بخار آب را با فشار از روي قهوهٔ خشك عبور مي‌دهند و شيرهٔ غليظ قهوه را مستقيماً به فنجان مي‌ريزند. براي تهيه قهوهٔ اسپرسو نياز به دستگاه مخصوصي است كه نوع كوچك و خانگي آن نيز قابل تهيه است. اين قهوه را معمولاً در فنجان‌هاي كوچك پيش از ظهر يا بعد از ناهار مي‌نوشند. قهوهٔ اسپرسوي خشك از قهوهٔ فرانسه كمي نرم‌تر است و رنگ آن قهوه‌اي سوخته است، زيرا كه دانه‌هاي آن بيشتر برشته مي‌شود.

براي تهيهٔ قهوهٔ اسپرسو در منزل بهتر است از قهوه جوش‌هاي موكاپات استفاده كنيد. زيرا اين قهوه جوش‌ها ارزان‌ترين و ساده‌ترين راه براي تهيهٔ قهوه اسپرسو در خانه هستند. براي شروع براي هر فنجان اسپرسو بايد يك قاشق چايخوري پُر پودر قهوه داخل مخزن مخصوص قهوهٔ موكاپات بريزيد. در قسمت پاييني دستگاه نيز آب را تا زير سوپاپ اضافه كنيد و مخزن قهوه را روي آن قرار دهيد. دقت كنيد كه نبايد قهوه را با قاشق فشرده كنيد. در ادامه قسمت بالايي ظرف را ببنديد و آن را روي شعلهٔ ملايم گاز قرار دهيد. پس از چند دقيقه متوجه خواهيد شد كه قهوه در حال خروج از قسمت بالايي دستگاه است. پس از ۸ تا ۱۰ دقيقه قهوهٔ شما آماده است.

كاپوچينو نيز اصالتاً ايتاليايي است و نوعي شير قهوه است. كاپوچينو نام فرقه‌اي از راهبان كاتوليك است كه معمولاً چهرهٔ رنگ پريده‌اي دارند و كلاه سياهي روي سرشان مي‌گذارند. ايتاليايي‌ها گمان مي‌كنند فنجان كاپوچينو شبيه به قيافهٔ راهبان كاپوچين كاتوليك است. در تهيه كاپوچينو بهتر است از دستگاه اسپرسو استفاده شود. به اين ترتيب كه ابتدا دستگاه اسپرسو بخار را روي شير با فشار زياد مي ريزد تا شير كف كند و در دهانهٔ فنجان بالا بيايد سپس قهوهٔ اسپرسو به فنجان اضافه مي‌شود و روي شير كف كرده گردي از كاكائو و دارچين براي تزيين ريخته مي‌شود.

براي تهيهٔ كاپوچينو در منزل شما مي‌توانيد ۲۰۰ ميلي‌ليتر شير پر چرب را با ۱/۲ قاشق چايخوري شكر مخلوط كنيد سپس آن را روي حرارت قرار دهيد. پس از آنكه شير جوش آمد آن را از روي حرارت برداريد و با يك همزن دستي يا برقي آن را به قدري هم بزنيد تا كف كند. در ادامه قهوهٔ اسپرسو را دم كنيد و يك سوم از فنجان را با قهوهٔ اسپرسو پر كنيد و به باقي حجم فنجان شير داغ كف كرده را اضافه كنيد.

منبع: https://acas.media



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
[ ۲ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۵۴:۴۷ ] [ مهدي ]
[ نظرات (0) ]

درمان ترك لب با روغن‌هاي گياهي

در آكاس مديا بخوانيد 

ترك خوردن لب‌ها شايد براي عده‌اي از مردم يك امر طبيعي باشد. مخصوصا در فصل‌هاي سرد سال عده‌اي از مردم دچار ترك لب مي‌شوند. اين درحالي‌ست كه ترك خوردن لب هميشه مربوط به سردي يا تغيير فصل نيست. بلكه ترك خوردن لب مي‌تواند نشان از عارضه‌هاي جسمي ديگري باشد. درست است كه سردي هوا و كمبود آب مي‌تواند سبب خشك شدن پوست لب و ترك خوردن آن بشود. اما در بعضي از مواقع كمبود ويتامين، حساسيت‌هاي فصلي و عفونت‌هاي قارچي نيز علت ترك خوردن لب مي‌توانند باشند. اگر درمان ترك خوردن لب برايتان دغدغه است،‌ اين مقاله را مطالعه كنيد.

ترك خوردن لبها را با اين روغن آني درمان كنيد + روش
روغن‌هاي گياهي هميشه بهترين درمان براي ترك لب هستند. روغن‌هايي مانند كرچك، نارگيل، زيتون مي‌توانند براي درمان ترك لب بسيار مفيد باشند. روغن زيتون جزو روغن‌هايي است كه در بسياري از خانه‌ها يافت مي‌شود. از اين رو روزانه ۳ مرتبه لب‌هاي خود را با پنبه آغشته به روغن زيتون چرب كنيد. با انجام مداوم اين كار ترك خوردن لب‌ها جلوگيري خواهيد كرد.

 

فوايد روغن زيتون در حفاظت از لب ها
بالاتر بيان كرديم كه با استفاده از روغن زيتون مي‌توانيد ترك خوردگي لب‌ها را به صورت آني درمان كنيد. اما شايد اين سوال پيش بيايد كه روغن زيتون چه فوايدي دارد؟ روغن زيتون به دليل داشتن اسيد‌هاي چرب مفيد براي سلامت پوست و مو بسيار توصيه مي‌شود. چرا كه روغن زيتون باعث آب رساني به پوست و لب مي‌شود و از خشكي لب‌ها و پوست مي‌كاهد. به طوري كه توصيه مي‌شود روزانه چند قطره روغن زيتون بر پوست صورت و لب‌ها ماليده شود. چرا كه سبب نرمي و انعطاف پوست مي‌شود.

 

اسكراب كردن و لايه برداري طبيعي لب باعث مي‌شود كه پوست‌هاي مرده از بين بروند. لازم نيست كه هزينه‌هاي گزافي بابت ماسك و اسكراب لب صرف كنيد. مي‌توانيد با شكر، روغن زيتون و روغن دانه انگور يك اسكراب موثر براي لب‌هايتان بسازيد. به صورتي كه دوقاشق روغن زيتون+ ۲ قاشق چاي‌خوري روغن دانه انگور و ۲ قاشق شكر را باهم مخلوط كنيد. اين خمير به دليل داشتن روغن دانه انگور كه سرشار از آنتي اكسيدان است، لب‌ها را برجسته‌تر نيز نشان مي‌دهد. همچنين شكر سلول‌هاي مرده لب را از بين مي‌برد و روغن زيتون سبب آب رساني و نرمي لب مي‌شود. در ادامه به فوايد روغن‌هاي ديگر مي‌پردازيم.

روغن نارگيل
يكي از روغن‌هاي بسيار موثر براي لب‌ها و پوست روغن نارگيل است. روغن نارگيل چربي بالايي دارد. از اين رو براي توليد كرم‌هاي بسياري از آن استفاده مي‌شود. روغن نارگيل خاصيت جوانسازي براي پوست و لب دارد. همچنين مي‌توانيد در خانه بالم لب روغن نارگيل بسازيد. لازمهٔ كار وازلين است. يك قاشق چاي‌خوري وازلين را بروي حرارت نرم مي‌كنيد و يك قاشق چاي‌خوري روغن نارگيل به آن اضافه مي‌كنيد. پس از خنك شدن اين بالم مي‌توانيد از آن براي درمان ترك لب‌هايتان استفاده كنيد.



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
[ ۲ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۵۳:۳۶ ] [ مهدي ]
[ نظرات (0) ]

كدام عادات و رفتارهاي ما ارثي هستند؟


همه ما تا به حال نوزاداني را ديده‌ايم كه در يك شرايط متولد شده‌اند و از بدو كودكي تفاوت‌هايي با يكديگر دارند. در زبان عمومي مردم به آن مي‌گويين كه هر كدام از كودكان از نظر زنتيكي متفاوت هستند و اين عامل منشا تفاوت رفتاري در آن‌ها شده است.

براي ما واضح است كه رنگ چشم ما ارثي است. اما رفتار بسيار پيچيده است. فردي كه مي‌تواند خواننده عالي باشد آيا اين استعداد را به صورت ژنتيكي دريافته است و يا آن را آموخته است؟ پاسخ هر دو است. شما شايد صداي خوبي نداشته باشيد اما مغز شما فرمان گرفته است كه بتوانيد ياد بگيريد. بنابراين ژنتيك ممكن است يادگيري صدا را موثرتر و درخشان‌تر كند.ما رفتار يا شخصيت را به ارث نمي‌بريم، بلكه ژن‌ها را به ارث مي‌بريم. ژن‌ها در رفتار ما اثر مي‌گذارند اما هنوز هم نمي توان اثر محيط را رها كرد. شما لزوما در آنچه ژن شما فراهم كرده است گير نكرده‌ايد. اگر عادت‌هاي شما عادت‌هايي نيستند كه از آن‌ها راضي باشيد، مي‌توانيد در حين رشد خود رفتارهايي را تقويت و از رفتارهايي دوري كنيد. با آكاس همراه باشيد.

ميزان تحمل و آستانه درد
احتمالا شنيده‌ايد كه خيلي از افراد آستانه تحمل بالايي دارند و برخي ديگر بر خلاف اين افراد تحمل هيچ دردي را ندارند. جالب است بدانيد اين ويژگي مي‌تواند به صورت ارثي به شما برسد. دختري كه مانند پدرش آستانه تحمل درد بالايي را دارد يا پسري كه مانند پدر خود توان تحمل درد زيادي را ندارد، مثال‌هايي از تأثير ويژگي ارثي است.

عادت عجيب عطسه كردن در آفتاب
برخي از افراد  در آفتاب عطسه مي‌كنند. هنوز علت اين اتفاق به طور دقيق مشخص نشده است اما جالب است بدانيد كه بسياري از افراد مانند پدر يا مادر خود اين رفتار را به ارث مي‌برند. عطسه كردن در آفتاب ويژگي بيولوژيكي است كه ثابت شده است در بسياري از موارد به صورت عادات ارثي به فرزندان خانواده رسيده است.

منبع: آكاس مديا



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
[ ۲ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۵۲:۲۸ ] [ مهدي ]
[ نظرات (0) ]

هنوز مي پرسيد seo چيست؟

بهينه سازي براي موتور جستجو باعث نمي شود كه شما محتواي بدي توليد كنيد يا اصلا محتوا توليد نكنيدولي در جستجو در صفحه اول قرار گيريد. در صورتي كه مخاطب سايت شما را دوست نداشت و محتواي شما قابل قبول نبود بلافاصله از صفحه شما خارج مي شود و خود اين موضوع براي شما يك امتياز منفي است و اگر جايگاهي هم داريد اين جايگاه را از دست مي دهيد.

يك جمله معروف كه حتما در مورد اين موضوع شنيده است

مي توانيد يك جنازه را در صفحه دوم گوگل دفن كنيد بدون اينكه كسي اگاه شويد شما مرتكب قتل شده ايد.

  سئو چيست و چه قوانيني دارد؟

 


قبل از هر چيزي نياز است كه معني سئو را بدانيم. اصلا سئو يعني چه؟ سئو به زبان ساده، به معناي بالا بردن كيفيت و كميت ترافيك ورودي به سايت شما از طريق موتورهاي جستجو است. هرچه صفحات شما در نتايج جستجو بهتر ديده شوند، احتمال جلب توجه و جذب مشتريان به سمت وب سايت كسب و كار شما بيشتر خواهد شد.
هنوز مي پرسيد seo چيست؟ سئو در واقع شاخص اندازه گيري كيفيت وب سايت شما براي موتورهاي جستجو است .

سئو مجموعه اي از روش هايي است كه منجر به شناسايي بهتر محتواي صفحات سايت شما توسط موتورهاي جستجو مي گردد. موتورهاي جستجو همواره الگوريتم هاي خود را به سمت هوش مصنوعي بيشتر مي برند تا صفحاتي كه از لحاظ ساختار، محتوا و كاربر پسند بودن قابل قبول تر هستند را در رتبه هاي بهتري نمايش دهند.

هدف موتورهاي جستجو دادن پاسخ هاي صحيح به سوالات كاربران است به همين دليل سعي آنها بر اين است كه بتوانند سايت هايي با محتواي درست و كيفيت مناسب را به بازديد كنندگان خود نمايش دهند.

يكي از معروف ترين اين موتورهاي جستجو كه تقريبا اكثر كاربران سعي در گرفتن پاسخ از آنها دارند موتور جستجوي گوگل است در اولين قدم اين موتور جستجو هدف خود را روي سريع ترين پاسخ به مخاطب قرارداده بود كه در آن زمان نمايش نتايج همراه با مدت زمان پاسخ بود . با گذشت زمان و مطالعه رفتار مخاطب به اين نتيجه رسيد كه سريع ترين زمان ، مخاطب را خوشحال نمي كند دقيق ترين پاسخ مخاطب را خوشحال مي كند.

سئو وب سايت از آنجايي اهميت پيدا مي كند كه 70 درصد كاربران براي رسيدن به هدف خود تنها 5 نتيجه اول گوگل را بررسي مي كنند. بنابراين در صورتيكه تمايل داريد در كلمات كليدي كسب و كارتان در 5 نتيجه اول گوگل قرار بگيريد، روي سئو سايت خود بايد سرمايه گذاري كنيد.



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
[ ۲ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۴۱:۵۷ ] [ مهدي ]
[ نظرات (0) ]

آموزش سئو با بهترين روش

آموزش سئو خانهآموزش سئو هدف اصلي سئو چيست؟ هدف اصلي سئو يا search engine optimization بهينه سازي سايت در جهت افزايش رضايت كاربر هست كه در نهايت باعث ارتقا رتبه سايت مورد نظر ميشه. آموزش سئو بايد به صورت اصولي انجام بشه و كسي كه به عنوان مدرس ديجيتال ماركتينگ انتخاب مي‌كنيد، بايد ويژگي‌هاي يك مدرس حرفه‌اي رو داشته باشه و اطلاعات و دانش به روزي داشته باشه. ممكنه در ابتدا، يادگيري سئو براتون چالش برانگيز باشه؛ اما اگه اين مسير رو درست و اصولي طي كنيد، مطمئن باشيد كه به مقصد مد نظرتون خواهيد رسيد. پيش نيازهاي آموزش سئو يك سري مفاهيم توي مبحث آموزش سئو از پايه، حكم اسكلت ساختمون رو دارن؛ يعني مفاهيم و آموزش‌هاي ديگه روي اين‌ها سوار ميشن و پيش نياز يادگيري سئو هستن.

 

سئو on page

اگه قراره باشه يه مهمون آدم حسابي براتون بياد چيكار مي‌كنيد؟ قاعدتا اول از همه داخل خونه رو مرتب مي‌كنيد تا وقتي مهمون مياد، جلوه داخلي خانه خوب باشه. حالا تصور كنيد گوگل مي‌خواد بياد سايت شما رو بررسي كنه. با توجه به چيزي كه گفتم، اولين كاري كه بايد بكنيد اينه كه با انجام يك سري فعاليت‌ها، ساختار يا سئو داخلي سايت رو براي موتورهاي جستجو بهينه كنيد.

سئو off page

سئو off page يا سئو خارجي فعاليت‌هايي هست كه با هدف افزايش اعتبار وب سايت براي موتورهاي جستجو، در خارج از سايت انجام ميشه. هر چند عمده اين اقدامات كه توي بحث آموزش سئو خارجي (seo off page) بهش اشاره ميشه، لينك سازي خارجيه؛ اما همه چي به اينجا ختم نميشه. توليد رپورتاژ، جذب كاربران شبكه‌هاي اجتماعي به سايت و… هم بخشي از فعالت‌هاييه كه در آموزش سئو خارجي (off page) انجام ميشه.

الگوريتم‌هاي گوگل

بدون قانون هيچ صراطي، مستقيم نيست. تا شنيديد مي‌گن قانون جنگل اينجا حاكمه؟ اين يعني حتي جنگل هم قانون خودشو داره! گوگل كه ديگه جاي خود دارد. الگوريتم‌هاي گوگل حكم قوانينش رو دارن. وجود اين الگوريتم‌ها در بستر گوگل مثل وجود گشت پليس توي خيابون‌هاست. ان الگوريتم‌ها علاوه بر اينكه امنيت رو توي حوزه وب برقرار مي‌كنن، باعث افزايش اعتبار و بهبود جايگاه سايت‌هاي با كيفيت و ارزشمند هم ميشن.

براي دريافت آموزش سئو رايگان اينجا كليك كنيد.



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
[ ۲ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۳۹:۱۱ ] [ مهدي ]
[ نظرات (0) ]

مراحل ساخت قالب جوش كدولد

قالب جوش يا قالب جوش كدولد در سيستم‌هاي ارتينگ و حفاظت كاتديك جهت اتصال سيم‌ها به آرماتور و يا اتصال سيم‌ها به صفحه مسي و يا اتصال سيم به سيم به كار گرفته مي‌شود. در مرحله نخست مقطع اتصال را مشخص كرده و سپس به طراحي و توليد قالب جوش اقدام مي‌نمايند. لازم است مواد تشكيل‌ دهنده قالب جوش كدولد تحمل دمايي بسيار بالايي دارا باشند. هر قالب جوشي كه به كار گرفته مي‌شود, به‌طور متوسط توانايي چهل الي پنجاه بار عمليات جوش را دارد. اين قالب‌ها مطابق با استاندارد CEB ۰۸۸ ساخته شده و از جنس گرافيت هستند و همچنين رسانايي حرارتي بالايي نيز دارند.

 

مزيت به‌كارگيري اين قالب جوش كدولد اين است كه سرعت عمليات جوشكاري و ضخامت جوش زياد مي‌گردد؛ همچنين مي‌توان با اين قالب‎ها اتصالات دائم الكتريكي و باكيفيتي عالي ايجاد نمود كه در عين ساده‌گي ازنظر اقتصادي نيز به‌صرفه است. اين قالب‌ها زماني كه قرار است، يك حجم مناسب از مواد مذاب پيرامون نقاط اتصال و هادي به كار برده شود، استفاده مي‌گردند. پيوندهايي كه به‌واسطه استفاده از اين قالب‌ها ايجاد مي‌شود، استحكام مكانيكي بالايي دارند و همان‌طور كه گفته شد، رساناي الكتريكي بالايي را نيز داشته و در برابر خوردگي نيز مقاومت خوبي دارند و از دوام زيادي نيز برخوردار هستند.

براي ساخت قالب جوش كدولد در مرحله اول طراحي توسط نرم‌افزارهايي مخصوص انجام مي‌گيرد و برحسب شاخص‌هايي چون سايز، ظرافت، جنس و … طرح سه‌ بعدي ايجاد مي‌شود؛ سپس طرح سه‌بعدي قالب توسط دستگاه‌هاي CNC توليد مي‌گردد. قالب‌هاي جوش باتوجه به كاربردهاي مختلفي كه دارند، در انواع مختلف قالب جوش كدولد، قالب جوش احتراقي، قالب جوش سرد، قالب جوش لوله و قالب جوش پلاستيك توليد و به بازار عرضه مي‌گردند.

 

قيمت قالب جوش كدولد
بايد بدانيد كه قالب‌هاي جوشي كه ساخته مي‌شوند در مدل‌هاي مختلفي طراحي و توليد مي‌شوند، براي مثال قالب‌هاي جوش اتصال سيم به لوله، اتصال سيم به سيم، سيم به آرماتور، تسمه به تسمه كه هر كدام داراي مشخصات فني خاصي هستند، بنابراين نمي‎توان گفت كه داراي قيمت يكساني هستند. قالب‌هايي كه ساخته مي‌شوند قطعا در سايز و اندازه‌هاي مختلفي هستند، كه هر كدام با توجه به سايزي كه دارند، از قيمت‎هاي مختلفي هم برخوردار هستند.

توجه كنيد كه قيمت قالب جوش كدولد قيمت بهتري نسبت به دستگاه‌هاي جوشكاري برنج و نقره دارند و قالب‎هاي جوشي كه براي آن استفاده مي‎شود، از جنس‌هاي مختلفي هستند؛ براي مثال هندي، آلماني، جوشي در بازار وجود دارند. در وهله اول كيفيت را اولويت خود قرار دهيد نه قيمت آنرا.

كه دو مدل چيني و هندي از قيمت مناسب و ارزان‌تري برخوردار هستند. فراموش نكنيد كه دو جنس چيني و هندي را زماني كه در تعداد جوش‌هاي بالا مورد استفاده قرار دهيد، ممكن است كه كاراييشان از بين برود، و حتي ممكن است كه يكنواختي جوش هم از بين برود. به همين دليل قيمت قالب جوش كدولد كه روانه بازار مي‌شوند، كيفيت بسيار مناسب‌تري دارند و طول عمر و ماندگاري آن‌ها بيشتر خواهد بود.


خريد قالب جوش كدولد
زماني كه قصد خريد قالب جوش كدولد را داريد بايستي اطلاعات كافي راجع به آن داشته باشيد، و بدانيد كه چه نوع قالبي را مي‌خواهيد و براي انجام چه كاري مي‌خواهيد از آن استفاده كنيد. در واقع قالب‌ها در مدل‎هاي مختلفي همچون قالب سيم به صفحه مسي، سيم به سيم، سيم و تسمه، تسمه و تسمه و … توليد مي‌شوند، كه قطعا هر كدام از آن‌ها كاربرد خاصي دارد و در شرايط مختلفي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

خريد قالب جوش كدولد و تمام اين قالب‌ها از مشخصات فني منحصر به فردي بهره مي‌برند، بنابراين داشتن اطلاعات كافي مي‎تواند كه كمك شاياني به شما بكند. زماني كه يك قالب به درستي و بر اساس استانداردهاي مشخص تهيه و خريداري شود، مي‎توانيد تا 50 بار عمل جوشكاري را انجام دهيد، و سرعت و كيفيت كار را مشاهده كنيد. توصيه مي‌شود حتما خريد قالب جوش كدولد را از فروشگاه‌هاي رسمي و معتبر خريداري كنيد تا از كيفيت آن‌ها مطمئن شويد، چرا كه اين فروشگاه‌ها به هيچ عنوان محصولات بي‌كيفيت را به فروش نمي‌رسانند.

فروشگاه تك ارت انواع مختلف قالب‌ها را با بهترين كيفيت و مناسب‎ترين قيمت به مشتريان خود ارائه مي‌دهد، چرا كه جلب رضايت و اعتماد مشتري را در اولويت خود قرار مي‎دهد. اين فروشگاه براي راحتي و سهولت خريد، به مشتريان خود مشاوره و راهنمايي رايگان مي‌دهد، كارشناسان تك ارت همواره در تلاشند كه بهترين‌ها را به مشتريان ارائه دهند.

مراحل ساخت قالب
» مرحله اول طراحي قالب ها مي باشد كه بر اساس قطعه مورد نظر طراحي قالب در نرم افزار هاي مخصوص انجام مي شود در اين مرحله مشخصه هايي همچون ابعاد، جنس، ظرافت و … در نظر گرفته مي شود و در نهايت خروجي اين مرحله طرح سه بعدي قالب ها مي باشد.

» مرحله دوم ساخت قالب مي باشد به عبارتي طرح سه بعدي قالب ها را به دستگاه ها و يا ماشين هاي CNC مي دهند و ماشين CNC به وسيله سخت افزار و نرم افزاري كه دارد طرح سه بعدي داده شده را روي قالب ماشين كاري مي نمايد. اگر كه قالب پيچيده باشد و به مونتاژ نياز داشته باشد بخش هاي مختلف آن به وسيله ماشين ساخته مي شود و سپس مونتاژ مي شود.

» در مرحله آخر از قالب يك نمونه توليد مي شود و كيفيت آن بررسي مي شود اگر به تغيير و … احتياح داشته باشد در طراحي آن اعمال خواهد شد.

منبع: https://takearth.com/product-category/earthing-equipment/welding-mold/



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
[ ۲ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۳۳:۵۳ ] [ مهدي ]
[ نظرات (0) ]

كاربرد ميله ارت كاپر باند در صنعت

كاربرد ميله ارت كاپر باند

ميله ارت نوعي الكترود است كه در سيستم ارتينگ استفاده مي‌شود. الكترود اين ميله يك عنصر رسانا است كه مستقيماً در زمين مدفون مي‌شود و جريان اضافي برق را به سمت زمين هدايت مي‌كند؛ به همين دليل بايد از جنس فلز باشد و از آنجايي كه بايد براي مدت طولاني مدفون شوند، بايد در برابر خوردگي نيز مقاوم باشند.

ميله ارت از مواد مختلف و در شكل‌ها و اندازه‌هاي مختلف تهيه و توليد شده است؛ لذا ميله ارت مي‌تواند به شكل صفحات، حلقه‌اي در اطراف سازه (معروف به ارتينگ نوع B) يا به عنوان ميله زمين باشند. ميله ارت از آلياژ فلزهايي مانند مس، فولاد گالوانيزه و استنلس استيل تهيه مي‌شود. ميله‌ ارت از جنس مس داراي مقاومت الكتريكي كم هستند و نسبت به خوردگي مقاومت بالا دارند. ميله‌ ارت استنلس استيل داراي عمر طولاني هستند و نسبت به ضربه و خوردگي مقاومت كمتري دارند.

 

ميله ارت از جنس فولاد گالوانيزه براي هدايت الكتريكي كم ظرفيت هستند و مقاومت بالا در مقابل خوردگي دارند. اين ميله‌ها از فولاد با تركيب بسيار كم كربن تهيه مي‌شوند و داراي استحكام بالا هستند و به صورت گالوانيزه گرم ساخته شده‌اند. اين ميله‌ها هزينه كمتري نسبت به مس دارند، اما كمترين مقاومت در برابر خوردگي و رسانايي الكتريكي و انتقال جريان را دارند.

 

ميله‌ ارت و لوازم جانبي آن ظرفيت جريان خطاي بالايي را براي پست‌هاي LV، MV و HV، برج‌ها و ساير كاربردهاي توزيع فراهم مي‌كنند. آن‌ها را مي‌توان براي شبكه‌هاي هوايي و زيرزميني براي دستيابي به زمين بهينه براي توزيع و انتقال استفاده كرد. عمده‌ترين وظيفه ميله ارت جلوگيري از آتش سوزي و اتصال كوتاه ناشي از نشت جريان است.

 

انواع ميله ارت كدام است؟
ميله ارت را معمولا در انواع مختلفي توليد ميشوند. از جمله آن ها ميله ارت مسي، ساختمان، كاپر باند، گالوانيزه، كاپر ولد مي باشند. توجه نماييد كه مس گزينه اي بسيار مناسب در جهت ماده تشكيل دهنده يك الكترود ارت و هادي زير زميني به شمار مي آيد. استفاده از اين محصول با جنس ميله سخت در تاسيساتي كه از جريان خطاي بالا برخوردارند انتخاب مناسبي مي باشد.

اما ميله هايي كه از كاپر باند بهره مي برند معمولا در مكان هايي كه از جريان كمتري برخوردارند استفاده ميشوند. زماني كه به ارتينگ موقت و كوتاه مدت و معمولي مي باشند از ميله گالوانيزه ارزان قيمت استفاده مي شود. ميله هاي هسته از جنس فولاد كاپر باند به طور مشخص از استحكام مكانيكي و الكتريكي بهتر، مقاومت بالا در برابر خوردگي و قيمت پايين تري نسبت به نوع مس سخت و يا فولاد ضد زنگ، برخوردار مي باشد.



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
[ ۲ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۳۲:۵۲ ] [ مهدي ]
[ نظرات (0) ]

آشنايي با تعريف كلمپ ارت

كلمپ ارت چيست

در رابطه با كلمپ ارت مسي بايد اشاره كنيم كه ابتدا بايد با تسمه هاي مسي و كاربرد هاي آن ها آشنا شويد.

در سيستم هاي ارتينگ و صاعقه گير ها يكي از هدايت كننده هاي پر مصرف تسمه هاي مسي مي باشند.

اغلب در هادي هاي ارت و هادي هاي نزولي تسمه هاي مسي كاربرد دارند.

اين تسمه ها معمولا از خلوص بالاي 99 درصد برخودار مي باشند به همين دليل براي هدايت الكتريكي بسيار مناسب مي باشند.

با وجود مشكل سولفاته شدن و قيمت بالاي تسمه ها اغلب در هادي نزولي از تسمه هاي فولادي ضد زنگ استفاده مي نمايند.

​​​​​​​

 كلمپ‌ ارت مسي داراي انواع مختلفي مي باشند كه از جمله آن ها مي توان كلمپ ارت مسي تسمه به سيم ، كلمپ ارت مسي تسمه و سيم و ميله ارت، كلمپ ارت مسي تسمه به ميله ارت را نام برد كه در ادامه بيشتر ان ها را بررسي خواهيم كرد.

 تسمه به سيم ارت
متشكل شده از دو صفحه زيرين و رويي مي باشد كه به وسيله يك پيچ به يكديگر متصل مي شوند.

تسمه به ميله ارت
اين نوع كلمپ ارت از طريق ريخته گري ماسه اي توليد شده و از پيچ و مهره از جنس فولاد ضد زنگ استفاده مشود كه در برابر خوردگي مقومت بالايي دارا مي باشد.

تسمه به سيم و ميله ارت
اين كلمپ ارت از طريق فورج توليد شده نسبت به روش ريختگري استحكام و كيفيت بالاتري را دارا مي باشد همچنين از اين كلمپ ارت در بتن نيز ميتوان استفاده نمود.

كلمپ ارت اتصال
گفتني است كه كلمپ ارت اتصال يك نوع اتصال جدا  شدني مي باشد به عبارت ساده تر مي توان با باز كردن پيچ ها، سيم ها را از هم جدا نمود.

از اين محصول مي توان در شبكه هاي هوايي فشار متوسط و فشار ضعيف در اتصال سيم هاي مسي و آلومينيومي به يكديگر به كار برده مي شود.

در حقيقت براي اتصال هر سيم را در شيار خود قرار مي دهند و سپس پيچ ها را محكم مي نمايند.

داخل شيارها دندانه هايي تعبيه شده تا استقامت مكانيكي اتصال را افزايش دهد.

اگر كه اتصال به صورت كامل انجام نشود و يا اتصال سست شود قسمتي از كلمپ اتصال مي سوزد.

از بين رفتن كلمپ مي تواند كه مشكلاتي همچون نوسان برق جمپر ها و يا بريده شدن سيم ها و عملكرد حفاظت ها مي شود.

و معمولا ان ها را به اتصالات سست مي شناسند.



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
[ ۲ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۳۱:۱۳ ] [ مهدي ]
[ نظرات (0) ]
[ ۱ ]