آيين‌نامه اجرايي قانون نظام رتبه‌بندي معلمان اصلاح و ابلاغ شد

پايگاه اطلاع رساني دفتر هيات دولت» هيات وزيران در جلسه ‌۹ مرداد ۱۴۰۱، به منظور تأمين نظر هيات بررسي و تطبيق مصوبات دولت با قوانين و پيشگيري از اعلام ايراد رئيس مجلس شوراي اسلامي، با پيشنهاد معاونت حقوقي رئيس‌جمهوري مبني بر اصلاح آيين‌نامه اجرايي قانون نظام رتبه‌بندي معلمان موافقت كرد.

 


Https://www.jadidpress.ir/بخش-كار-تعاون-82



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
[ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۳۰:۴۵ ] [ مهدي ]
[ نظرات (0) ]

بانك‌ها وام اجاره ندهند، جريمه مالياتي مي‌شوند

از آخرين اخبار از قيمت مسكن چه خبر

ماجرا به اين برمي‌گردد كه با شيوع ويروس كرونا، براي حمايت از مستاجران در سال ۱۳۹۹ اولين كمك وديعه مسكن پرداخت شد كه مبلغ اين تسهيلات در تهران ۵۰ ميليون تومان، در شهرهاي بزرگ ۳۰ ميليون تومان و در ساير شهرها ۱۵ ميليون تومان بود.

در سال گذشته نيز پرداخت تسهيلات وديعه مسكن تداوم پيدا كرد و سقف وام وديعه مسكن در تهران با افزايش نسبت به سال ۱۳۹۹ معادل ۷۰ ميليون تومان و در ديگر كلانشهرها و ساير شهرها نيز به ترتيب ۴۰ و ۲۵ ميليون تومان شد.

براي امسال نيز، سقف اين تسهيلات در تهران، مراكز استان‌ها و شهرهاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر جمعيت و ساير شهرها به ترتيب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ ميليون تومان است.

در طول دو سال گذشته، يكي از موضوعات مهم در روند پرداخت وديعه مسكن، نارضايتي متقاضيان از سخت‌گيري و سنگ‌اندازي برخي بانك‌ها است كه درخواست‌هاي عجيب و غريب براي معرفي ضامن، مشكل عمده مستاجران براي دريافت كمك وديعه مسكن هستند.



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
[ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۲۹:۴۵ ] [ مهدي ]
[ نظرات (0) ]

تجاوز جنسي پسر ۲۲ ساله تهراني به مادر دوست صميمي اش

آخرين اخبار حوادث

 

به گزارش ساناپرس، به نقل از چندي قبل ماموران پليس جنوب تهران با ادعاي زن ميانسالي در جريان يك فقره تجاوز در محله كيانشهر قرار گرفتند و تحقيقات خود را آغاز كردند.

پسر جوان كه متهم است به مادر دوستش تجاوز كرده است، بازداشت شد.

به نقل از چندي قبل ماموران پليس جنوب تهران با ادعاي زن ميانسالي در جريان يك فقره تجاوز در محله كيانشهر قرار گرفتند و تحقيقات خود را آغاز كردند.

 
زن ميانسال در تحقيقات پليسي ادعا كرد: همسرم چند سالي مي شود كه فوت كرده است و با پسرم زندگي مي كنم. روز حادثه فرزندم در خانه حضور نداشت و مجبور شدم از دوستش براي كمك در جا به جايي يخچال كمك بگيرم.



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
[ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۲۱:۱۷ ] [ مهدي ]
[ نظرات (0) ]

تغييرات استقلال به مديريت رسيد / مربي معروف در آستانه جدايي

جديدترين اخبار ورزشي

به گزارش ساناپرس، مربي تيم استقلال به دليل نقش كمرنگش در كادر فني سرمربي پرتغالي آبي‌پوشان به دنبال جدايي است.

در حالي كه تنها دو هفته از رقابت‌هاي بيست‌ودومين دوره ليگ برتر فوتبال گذشته است اما بحث‌هاي حاشيه‌اي در تيمي مثل استقلال همچنان ادامه دارد. ريكاردو ساپينتو، سرمربي پرتغالي استقلال در رأس اين حواشي حضور دارد، جايي كه با رفتارهاي عجيب كنار خط مورد توجه قرار گرفته است. ساپينتو به هر موضوعي اعتراض مي‌كند تا جايي كه باعث تعجب بازيكنان استقلال هم شده است. او به همه دستيارانش شرح وظايف داده است تا كارشان را به خوبي انجام دهند اما در اين ميان، خسرو حيدري از كمرنگ بودن نقش خود در كادرفني ساپينتو ناراضي است و حتي به فكر جدايي است. حيدري پذيرفته بود كه براي سال اول مربيگري‌اش از دستياري در استقلال شروع كند و چه بهتر اينكه عضو كادرفني يك سرمربي خارجي باشد اما كمرنگ بودن نقش او باعث ناراحتي‌اش شده است. برخي پيشكسوتان استقلال اعتقاد دارند بايد كسي در كادرفني ساپينتو به عنوان مربي ايراني حضور داشته باشد كه تجربه مربگيري را پشت سر گذاشته باشد.



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
[ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۱۸:۴۶ ] [ مهدي ]
[ نظرات (0) ]

چاپ روي كاغذ كرافت چگونه است

يكي از بخش‌هاي مهم ماركتينگ محصولات، نوع طراحي بسته بندي آنهاست. در سال‌هاي گذشته اهميت بسته بندي در فروش و بازاريابي از هميشه بيشتر شده است. وقتي مشتري براي خريد به قفسه‌اي پر از برندهاي مختلف مراجعه مي‌كند، يكي از معيارهايي كه باعث مي‌شود محصول شما گوي رقابت را از ساير برندها بربايد، نوع بسته بندي محصول شماست. اما چگونه مي‌توانيم بسته بندي دلخواه خود را داشته باشيم؟


كاغذ كرافت كه از ضايعات چوب به دست مي‌آيد، يكي از مهم‌ترين متريال‌هاي چاپ بسته بندي است. از آنجايي كه كاغذ كرافت متري در گرماژهاي مختلفي در دسترس است، شما مي‌توانيد با توجه به ميزان مقاومتي كه براي بسته‌بندي خود لازم داريد، يكي از انواع آن را سفارش دهيد. براي مثال كاغذ كرافت نازك براي بسته‌بندي ميوه و سبزيجات مناسب است. چرا كه هم وزن سبكي دارد هم در برابر رطوبت و نفوذ هوا مقاوم است.

اما اگر بخواهيد چاپ كاغذ بسته بندي را براي محصولاتي چون پوشاك، ساك دستي يا جعبه كادو انجام دهيد، بايد به سراغ گرماژهاي بالاتر كاغذ كرافت برويد. مسلماً هرچه ضخامت رول كاغذ كرافت بيشتر شود، هزينه چاپ آن نيز بالاتر خواهد رفت. به طور كلي استفاده از كاغذ كرافت براي مصارف مختلف پيشنهاد مي‌شود. چون علاوه بر جنس مقاوم و قيمت مناسب، به عنوان يك متريال تجزيه‌پذير، ضرري براي محيط زيست به همراه ندارد.



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
[ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۱۲:۳۸ ] [ مهدي ]
[ نظرات (0) ]

چاپ روي كاغذ پوستي چگونه است

چاپ روي كاغذ پوستي چگونه است

 
اين جنس از كاغذ تفاوت‌هاي بسياري نسبت به كرافت دارد. كاغذ پوستي نيمه شفاف و شيري رنگ بوده و معمولاً يك طرف آن روغني و سمت ديگر زبر است. كاغذ ديگري هم به نام كاغذ مومي در صنعت چاپ وجود دارد كه بسيار شبيه به پوستي به نظر مي‌رسد. با اين تفاوت كه هر دو طرف آن روغني است. از كاغذ پوستي براي بسته‌بندي داخلي لباس و كفش بيشتر استفاده مي‌شود. از كاغذ مومي اما، براي بسته‌بندي مواد غذايي تازه مانند گوشت و مرغ استفاده مي‌كنند.
با توجه به اينكه اين دو نوع متريال بسيار نازك و با مقاومت پايين هستند، استفاده از آنها هزينه چنداني به سربار توليد اضافه نمي‌كند. معمولاً هم اين نوع بسته‌بندي‌ها تك رنگ و بدون هيچ طرح خاصي در بسته‌بندي‌ها استفاده مي‌شوند. اما اگر مي‌خواهيد كمي خلاقانه‌تر عمل كنيد، مي‌توانيد لوگو يا نام برند خود را روي آنها چاپ نماييد. يك كاغذ پوستي باكيفيت و درجه يك بايد داراي رنگ نسبتا سفيد باشد. نازك بودن كاغذ پوستي به گونه‌اي كه بتوان تصوير و خطوط آن را به خوبي مشاهده كرد باعث مي‌شود تا بتوان از آن براي چاپ لوگو يا برند استفاده كرد. زماني كه كيفيت كاغذ انتخاب شده بالا باشد، كيفيت چاپ كاغذ پوستي نيز بسيار عالي خواهد شد. از اين نوع كاغذ مي‌توان در موارد مختلف استفاده كرد كه مهم‌ترين آن در طراحي يا سياه قلم، نقشه‌برداري و كپي‌برداري، چاپ انواع لوگو و برند، جهت تهيه شيريني، نان و بسته‌بندي كفش است.
زمانيكه بخواهيد از كاغذ پوستي براي رفع نيازهاي روزمره خود استفاده كنيد بايد كيفيت محصول انتخاب شده را مدنظر قرار دهيد. استفاده از يك مجموعه تخصصي در اين زمينه به شما كمك خواهد كرد تا بتوانيد چاپ كاغذ پوستي را به بهترين شكل و با هزينه معقول اتجام دهيد و از نتيجه كار رضايت داشته باشيد .

 
 
كاغذ پوستي
شايد در مورد كاغذ پوستي شنيده باشيد و در مورد آن اطلاعات كسب كرده باشيد. بايد بدانيد كه كاغذ پوستي به نوعي از كاغذ سلولزي نازك و سفيد رنگ گفته مي‌شود كه از تركيب اسيد سولفوريك توليد شده و به دليل اين كه داراي ويژگي‌هاي خاص است مورد استفاده بسياري از صنايع قرار مي‌گيرد. اين كاغذ در نوع مات و براق وجود داشته كه يكي از كاربردهاي آن در طراحي سياه قلم است.
اگر مي‌خواهيد در مورد كاغذ پوستي و وجه تمايز آن با ساير كاغذها بيشتر بدانيد و در مورد قيمت چاپ روي كاغذ پوستي اطلاعات بيشتري كسب كنيد، بهتر است تا پايان همراه ما باشيد.



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
[ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۱۱:۲۸ ] [ مهدي ]
[ نظرات (0) ]

ايا برگ ديفن باخيا در اب ريشه مي زند

ايا برگ ديفن باخيا در اب ريشه مي زند

ديفن باخيا ( Dieffenbachia amoena ) يك گياه رايج و مرسوم از سالهاي بسيار دور است.

اين گياه حدود 12 گونه مختلف در جهان دارد و از خانواده اراسه است و بومي برزيل محسوب مي‌شود.

اين گياه زيبا برگ‌هاي بزرگي دارد كه تركيبي از رنگ‌هاي زرد ، سبز و سفيد است.

برگ‌هاي اين گياه همزمان با بلند شدن ساقه رشد مي‌كنند و به مرور زمان ساقه را لخت مي‌كنند.

چون در اثر رشد گياه برگ‌هاي پاييني ميريزند و ساقه را به صورت يك ميله تك انشعابي تنها مي‌گذارند.

يكي از نكات مهم در نگهداري ديفن باخيا ميزان آبياري  آن است. چون اين گياه به آبياري حساس است.

رطوبت معمولي خاك مطلوب اين گياه است. براي آبياري بگذاريد خاك به خشكي برسد.

درباره گياهان بسيار بزرگ دقت كنيد كه كمي ميزان آب را افزايش دهيد.

نور ديفن باخيا چگونه باشد؟
به محيط روشن با نور غير مستقيم نياز دارد. بهتر است گياه را در فاصله كمي از پنجره جنوبي يا شرقي قرار دهيد.

البته تيره‌هاي سبز تيره به سايه بيشتر مقاومت مي‌كنند. اما به طور كلي سايه باعث مي‍شود گياه به رشد علفي بيافتد.

پس براي نگهداري ديفن باخيا به اين نكته نيز توجه كنيد.

 



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
[ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۴۱:۲۷ ] [ مهدي ]
[ نظرات (0) ]

روش نگهداري سانسوريا

روش نگهداري سانسوريا

سانسوريا (sansevieria) يكي از گياهان بوميِ آفريقا، ماداگاسكار و جنوب آسيا مي‌باشد.

سانسوريا، در واقع يك گروه بسيار متنوع از گياهان است.

اين گروه با بيش از ۷۰ گونه، رنگ‌ ها و ابعاد متنوعي دارد. در اين مقاله قرار است شما را با يك گروه شگفت انگيز از آن، آشنا كنيم.

اين گياه سرسخت، برخلاف بسياري از گياهان آپارتماني، عمري طولاني دارد. 

اصطلاحا به سانسوريا، ناميرا نيز مي‌گويند.

در واقع سانسوريا، از دسته گياهان كم توقع محسوب مي‌شود؛ چون گياهي كم آب به شمار مي‌آيد و از طرفي، محيط كم نور را تحمل مي‌كند.

اگر در زمينه ي نگهداريِ گياهان، مبتدي هستيد، بهتر است با گياهان كم توقع و مقاومي مثل سانسوريا شروع كنيد.



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
[ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۳۹:۴۲ ] [ مهدي ]
[ نظرات (0) ]

صاعقه گير‌ بادي يا پيزو الكتريك

صاعقه گير فعال

صاعقه گيرهاي اتمي به‌صورت كلي نيرو و انرژي مصرفي خود را از منابع خارجي تأمين نخواهند كرد و در ضمن نيروي يونيزاسيون بالا، شعاع محافظتي گسترده‌اي را فراهم مي‌كند. صاعقه‌گيرهاي اتمي براي انجام دادن پديده‌ي يونيزاسيون، به ارتعاشات سزيومي كه در درون آن است، نياز دارند. در كل علت حذف گروه صاعقه گير اتمي از مدار توليد و مصرف به‌صورت زير است:

۱- يونيزاسيون هواي اطراف صاعقه گيرهاي اتمي در كل روزها و فصل‌هاي سال اجرا مي‌شود و وابستگي و ارتباطي با وضعيت محيطي و آب و هوايي ندارند.

۲- اين نوع از صاعقه گيرها محيط و مكان مورد نظر را در مواقع غيرضروري با يونيزاسيون زياد دچار آلودگي مي‌كنند و جريان‌ها و ارتشاعات راديواكتيوي را در كل براي تمام موجودات زنده جهان به وجود مي‌آورند. (دوري و اجتناب از صاعقه گير اتمي توسط كارشناسان توصيه شده است.)

۳- وابستگي شديد صاعقه گير‌هاي اتمي به عناصر اتمي موجود.

۴- يونيزاسيون در صاعقه گيرهاي اتمي ارتباط مستقيم با زمين نداشته و اساساً به علت عناصر خاص مثل عنصر راديواكتيو، نيرو و انرژي از پديده‌ي يونيزاسيون نشئت نمي‌گيرد. در هنگام قطع شدن جريان مسير چاه ارت، پديده يونيزاسيون ادامه خواهد داشت و اين نوع از صاعقه گيرها بدون داشتن اتصالات خوب با زمين، هدف اصلي صاعقه خواهند شد.

در موقع دريافت صاعقه، به دليل نقص و عيب در جريان مسير تخليه، صاعقه گير از هم متلاشي شده و يا به كنار خود جرقه‌هاي جانبي پرتاب مي‌كند و سبب آتش‌سوزي گستره نيز مي‌شود؛ علت‌هاي فوق در كل باعث حذف صاعقه گير اتمي از چرخه توليد و مصرف شده است.



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
[ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۳۷:۰۴ ] [ مهدي ]
[ نظرات (0) ]

سيم ارت ساختمان

مشخصات سيم ارت

معناي سيم اتصال به زمين است و كاربرد اصلي اين سيم ممانعت از برق گرفتگي مي باشد. به طور كلي سيم كابلي است كه به طور تقريبي در تمامي دستگاه ها و تجهيزات الكتريكي وجود دارد.

در واقع امكان نشت جريان اتفاقي است كه در بسياري از مدارات الكترونيكي وجود دارد و در مواردي اين نشتي توسط بدنه هاي فلزي و يا قطعات هادي ديگر به قسمت هاي سطحي لوازم برقي مي رسد و به همين علت با لمس يك وسيله مقداري جريان الكتريسيته به بدن انسان منتقل مي شود كه اين اتفاق در مواردي باعث برق گرفتگي و يا آسيب رسيدن به آن وسيله مي شود. كابل ارت با انتقال نشتي جريان برق به زمين از برق گرفتگي و آتش سوزي جلوگيري مي نمايد.

به همين علت لازم است براي كاربري بيشتر و بهتراز لوازم الكتريكي حتما از سيم ارت به كار گرفته شود.

كابل ارت امروزه در صنايع مختلف استفاده مي شود و در صنايع مسكوني نيز گاها از آن استفاده مي شود.

هرجا سخني از اتصال به زمين در مورد دستگاه هاي الكترونيكي باشد، الزاماً به اين معني نيست كه بايد يك سيم از دستگاه به زمين متصل شود.

يك دستگاه الكترونيكي هنگام روشن كردن، نيازمند برق منفي و مثبت است. برق مثبت همان سيمي است كه داراي ولتاژ و آمپر بوده و به ورودي مدار متصل مي شود، در مقابل سيم منفي داراي هيچ نوع برقي نيست و به خروجي مدار (خروجي برق) متصل مي شود تا برق از مثبت به منفي برود، كه در اين حالت دستگاه برقي مي تواند كار كند، زيرا بايستي برق جريان پيدا كند و بدون اتصال سيم منفي جريان برق برقرار نمي شود. به سيم منفي هم در واقع سيم اتصال به زمين يا همان كابل ارت گفته مي شود.



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
[ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۳۵:۲۵ ] [ مهدي ]
[ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ]